top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תליאור אבוטבול

מה זה Bleeding Heart Libertarianism ואיך זה יעזור לך לנצח בוויכוחים בפייסבוק?

המושג Bleeding Heart Libertarianism מתאר תנועה מחשבתית שמראה כיצד ליברליזם קלאסי דווקא יכול להביא לצדק חברתי. למה דווקא? כי המחשבה היום על ליברליזם בקרב תומכיו היא שמדובר בפילוסופיה רציונלית המתבססת על חישובים קרים שמתארים את המציאות בגרפים, סטטיסטיקות ומושגים אקדמיים. התדמית של ליברליזם בקרב מתנגדיו היא אפילו חמורה יותר. קור, חוסר לב, רשע של ממש, התעלמות מהאנשים המסכנים וחיזוק החזקים אלו רק חלק מהתמיות המודבקות על הפילוסופיה ואלו שאוחזים בה היום.

כבודם של הטבלאות, הגרפים, הנתונים והסטטיסטיקות במקומם מונח, מדובר בכלים חשובים שעוזרים להעביר נקודות ולהדגים את המציאות והתיאוריה במידת הצורך אבל חשוב לשים לב לנקודות נוספות, להכניס אלמנט אנושי לכל העניין. לליברליזם כפילוסופיה עשירה ומולטי-דיציפלינרית יש עוד פן, פן שהוא רגיש לאינדיבידואל, לחברה ולצדק. בבלוג הזה אני אנסה להדגים ולתאר כיצד ליברליזם חברתי וכלכלי, זאת אומרת, שוק חופשי וחירות פרט, מסוגלים דווקא להטיב עם החלשים ביותר בחברה ומאפשרים להם לשפר את חייהם, ללא כפייה או אלימות.

אנסה להראות כיצד דווקא רווחה שאינה ממשלתית, שוויון בפני החוק, מינימום התערבות ממשלתית ומערך מוסדי ברור יכולים לגרום לשיפור רמת החיים של כלל האוכלוסיה ובעיקר של החלשים ביותר בה.



46 צפיות0 תגובות
Post: Blog2_Post
bottom of page